In mijn koffer zitten de volgende voorwerpen:
Gevoelens kaarten met
aan de achterkant een gebed, liedje, verhaal of gedichtje op. De kleuter van de
dag mag zeggen hoe hij zich die dag voelt: Bang, verdrietig, boos of blij en
waarom hij/zij zich zo voelt. Aan de hand van wat het kind kiest, wordt het
bijhorende gebed, lied en verhaal of gedicht voorgelezen.
Harten doosje met in
het doosje bloemen. Hart (ik hou van jou), bloemen (een bloemetje voor jou).
Gelukspoppetje:
(brengt je geluk).
Cd met 17 liedjes: Er
staan instrumentale liedjes, het vliegerlied, lied van Jezus, Kind van God,
Noah-ken je dit verhaal, God gemaakt, Vergeef mij, Vader enz. op.
Konijntje: (we
troosten elkaar).
Kaarsje met lucifers:
(Wij zijn een lichtje voor elkaar).
Schelpen: (schepping).
Zakje gevuld met zand:
(zand erover).
Als de belletjes
rinkelen maken we het stil.
Paperclips: (we kunnen
apart functioneren maar als we ze samen in een ketting hangen creëren we een
groep (groepsgevoel).
Stiltespelen: “wat
voel ik” voor jongste kleuters, “sleuteldief” voor alle kleuterklassen en “veer
blazen” voor oudste kleuters.
Verhaal “het konijn”. Het
gaat over een konijn verzorgen, dat verdrietig was omdat het in een vuil hok
zat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten