ééndoostaken voor kinderen met autisme
|
De fijne motoriek en de denkontwikkeling wordt hier
gestimuleerd. De fijne motoriek is een voorbereiding op het voorbereidend
schrijven. De denkontwikkeling wordt gestimuleerd want de kinderen moeten de
kleuren onderscheiden en ordenen. (classificeren en seriëren).
De oog- hand coördinatie is hierbij belangrijk. De
kinderen moeten een kleine parel tussen de vingers houden om vervolgens de
parel over de pijpenrager te schuiven en met de andere hand de pijpenrager vast
houden. Het is duidelijk voor de
kinderen wat ze hier moeten doen omdat er al 1 voorbeeldparel aanhangt. Ik heb nu voor kleine parels gekozen maar men
kan differentiëren. Grotere parels, skoebidoe koord omdat het fijnere is om
vast te houden en niet zo stevig.
De kleuren leren kennen en de fijne motoriek stimuleren.
Het kind plaatst de wasknijpers op het juiste doosje en/of het kind neemt de wasknijper van het doosje en legt het in het doosje.
Knopen in juiste opening stoppen: fijne motoriek en ruimtelijk inzicht.
De stokjes in de gaten steken of de stokjes uit de gaten doen.
Met tang de schelpen in de doos steken.
|
Dopjes rijgen kleur bij kleur. Er hangt al 1 voorbeeldje aan.
Parels rijgen aan touw of koord. Twee verschillende moeilijkheidsgraden.
Gekleurde pijpjes in de juiste gaatjes steken
debby wat goede ideeen weer je bent echt voor geschikt voor zulke kinderen te helpen
BeantwoordenVerwijderen