Kennismakingsbingo lagere school


Het is weer zover!
Einde van de grote vakantie!
Wat gaat het toch snel!

Welke juf/meester ga ik zitten?
Bij wie kom ik in de klas?
Naast wie ga ik zitten?
Wat gaan we leren?

Allemaal vragen die bij leerlingen in het hoofd zitten en waar ze onzeker en angstig van kunnen worden.

Laat de dag spontaan, vrolijk, speels beginnen. 
Een leuk kennismakingsspel , bewegen in de klas, onzekerheden wegnemen.

Men kan ook een bingo maken voor het eerste leerjaar of voor kleuters door prentjes te gebruiken i.p.v. woorden. 

TIP! 
Nieuwe school!! nieuwe kinderen! 
Maak een kennismakingszoektocht doorheen de school. 

*bingo kaart met foto's van lokalen, als de leerling het lokaal of plaats gevonden heeft mag het een   kruisje zetten in dat vakje en gaat opzoek naar de volgende plaats.  
*Alle plaatsen gevonden terug samen komen in de klas of afgesproken plaats.

*Waar is de turnzaal
*fietsenstalling
*leraarslokaal
*toiletten
*Rij om naar huis te gaan (fiets)
*Rij om naar huis te gaan (auto)
*Refter
* speelplaats (voetbalveld, loopweide, rustige hoek ,...)
* bureau directie
*secretariaat
* zorgleerkracht
*godsdienst/zedenleer/islam lokaal
*...

Kennismakingsbingo

Wandel door de klas en probeer een klasgenootje te vinden die aan de omschrijving voldoet.
Wanneer je iemand gevonden hebt, schrijf je zijn of haar naam onder de omschrijving.
Wanneer je 4 namen op een rij hebt ( horizontaal, verticaal of schuin) roep je BINGO!
Opgepast!! Er mogen geen 2 dezelfde namen op je blad staan!
Ik lust geen chocolade.
Ik zwem in een zwemclub.
Mijn lievelingskleur is blauw.
Ik ben jarig in oktober.
Ik eet graag vis.
Ik heb een hond.
Ik drink graag limonade.
Ik ben thuis gebleven tijdens de vakantie.
Ik ben op kamp geweest.
Ik speel voetbal in een club.
Ik heb bruine ogen.
Ik ben bij de scouts.
Ik doe graag wiskunde.
Ik lees graag.
Ik lust geen spruitjes.
Mijn mama of papa komt uit een ander land.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten